TECHNOLOGIE TISKU

Tamponový potisk

Jde o tiskařskou technologii, která je vhodná především pro potisk menších reklamních předmětů, jako jsou např. propisky, klíčenky, zapalovače, otvíráky, krabičky a jiné. K materiálům vhodným pro tamponový potisk patří především: plasty, dřevo, kov (i lakovaný), papír, kůže, koženka, sklo, keramika. U tisku tamponem se barva na reklamní předměty přenáší pomocí silikonového nosiče přes tiskovou desku (klišé). Maximální velikost tiskové plochy při tamponovém potisku: až do délky 25 cm.

Ražba

Ražba je tiskařská technologie, která je ideální k vyražení loga nebo textu do kožených předmětů jako jsou například diáře, klíčenky, peněženky, pouzdra a další. K přenosu loga na reklamní předmět dochází tlakem pomocí raznice, která je zahřátá na požadovanou teplotu.

Sítotisk

Sítotisk je vysoce kvalitní metoda prezentace loga nebo textu motivu na textilním podkladu. Tato metoda je vhodná k potisku větších reklamních předmětů, jako jsou např. trička, mikiny, tašky, kalendáře a další. Barva se přenáší na daný reklamní předmět stěrkou přes sítotiskovou šablonu. Vhodnými materiály pro sítotiskový potisk jsou bavlna, nylon, polyester, papír, sklo, kov, plasty.

Rotační sítotisk

Rotační sítotisk je vhodný pro potisk válcovitých předmětů, jako jsou hrnky, sklenice, termosky nebo popelníky. Tisk je cenově poměrně výhodný, avšak je méně odolný vůči oděru než výpal. Předměty zpracované rotačním sítotiskem nejsou vhodné do myčky, tisknout je možné pouze jednou barvou.

Transferový tisk

Při této metodě se tiskne sítotiskem na přenosový papír v opačném pořadí než je tomu u přímého tisku na přírodní i umělé textilie. Po natištění se barvy s pomocí tlaku a teploty na transferových lisech přenáší z přenosového papíru na reklamní předměty. Výhodou této metody je vyšší hustota barev především na tmavších odstínech textilií, větší přesnost jejich soutisku a pružnost přeneseného loga nebo textu. Transferový potisk je vhodný na produkty, na které nelze využít běžný sítotisk z důvodu špatné přístupnosti k potiskované ploše, například aktovky, čepice, tašky na notebook, obaly na tablet, batohy, deštníky, cestovní tašky a jiné.

Výšivka

Stojní výšivka je technologie označení reklamních předmětů na textilní výrobky jako jsou především trička, mikiny, tašky, kšiltovky a další. Vyšívat lze jako loga, tak i texty. Výhodou této metody je především dlouhodobá trvanlivost a variabilita, kdy lze vyšívat na různé druhy textilu. Vyšívání se provádí na strojích, které jsou řízeny počítačem.

Gravírování laserem

Tato technologie je vhodná ke značení reklamních předmětů z kovů a tvrzených plastů, jako jsou např. kovové propisky, vizitkáře, termosky, hrnky, klíčenky, nože, USB disky a další. Barevnost laserem vygravírovaného motivu je ovlivněna materiálem pod povrchovou vrstvou předmětu.

Řezaná grafika

Grafika, která je vyřezaná ze samolepící fólie. Samolepící fólie se dá aplikovat na jakékoliv hladké povrchy. Má využití především u polepů automobilů, výloh, firemních poutačů, reklamních stojanů, informačních cedulí a dalších.

Pískování

Jedná se o jeden z nejkvalitnějších a nejstálejších způsobů, jak označit předměty logem nebo textem. Používá se na skleněné či porcelánové předměty jako jsou pivní sklo, vinné sklenice, trofeje, poháry a další. Pískování neboli tryskání je technologie spočívající v tryskání jemného písku přes šablonu, kdy se obrazec v místě tryskání zmatní. Hlavní výhodou pískování je stálost, kdy se logo vyryje do předmětu a nesmyje se.